Четвер, 27.04.2017, 02:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Робота з дітьми з особливими освітніми потребами

    У системі освіти України, як і в інших країнах світу, стійкі позиції в навчанні дітей з особливими освітніми потребами все активніше займає інтеграція.
   З метою реалізації основних положень Конвенції ООН про права дитини, Всесвітньої декларації про збереження, виживання, захист і розвиток дітей, національних програм із соціально-педагогічної підтримки дітей з особливими потребами та їхніх батьків в Україні розпочато державний експеримент із навчання цих дітей в загальноосвітньому просторі. Один із таких напрямків - інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей з різними порушеннями психофізичного розвитку з їхніми здоровими однолітками. Навчальний процес здійснюється диференційовано за індивідуальними програмами, посильними для дітей, і за умов кваліфікованої спеціальної корекційної допомоги.
   Характерні риси інклюзивних шкіл:
- Домовленість з управлінням освіти.
- Взаємоузгодженість між директорами освітніх закладів.
- Навчанням дітей з особливими освітніми потребами займаються вчителі загального профілю у звичайних класах.
- Запровадженням інклюзивних підходів займається весь персонал школи.
   Педагоги та інші працівники всіляко сприяють розвитку особистості кожної дитини.
- Батьки та інші члени родини активно залучаються до прийняття рішень стосовно методів навчання і виховання своїх дітей.
- Плани роботи з дітьми розробляє колектив професіоналів, члени якого ефективно співпрацюють один з одним.
- Ролі і відповідальність усіх працівників чітко визначені.
- Програми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами передбачають індивідуальні навчальні плани, розроблені з урахуванням сильних рис, схильностей і потреб учнів.
- Ефективність програм регулярно оцінюють, до цього процесу залучають членів родин, педагогів, фахівців та інших причетних до справ осіб.
- Створення відповідної бази для корекційного блоку:
* наявність програм, підручників, спеціального обладнання, дидактичних матеріалів;
* надання діагностичних консультативних та дієвих послуг фахівцями (корекційними педагогами, логопедами, психологами, дитячими психіатрами, фахівцями з фізкультури, працетерапії, терапії поведінки,соціальними працівниками).
- Уведення додаткових штатних одиниць.
- Організація психолого-медико-соціального супроводу дітей, які навчаються.
- Відвідування вчителем загальноосвітньої школи занять у спеціальній школі наприкінці навчального року з метою спостереження за дітьми, які навчатимуться у інклюзивному класі.
- Проведення спільних педрад, семінарів, науково-практичних конференцій з обговорення проблем інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній школі.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Наказ МОН України "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів (ІІ і ІІІ ступенів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку на 2005/2006 навчальний рік від 02.11.2004 № 842
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
Свята і події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz