Середа, 18.10.2017, 03:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Листопад » 22 » "Маршрут безпеки"
12:35
"Маршрут безпеки"

20 листопада учні Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8 провели «Маршрут Безпеки» на базі Охтирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3, де проходив обласний науково-практичний семінар «Школи сприяння здоров’ю» – школи майбутнього.

Цей проект під назвою «Маршрут безпеки» ведеться вже давно і є дуже популярним більше ніж у 20 країнах світу. Згідно з правилами, дітей-фасилітаторів (які інформують ровесників) розподіляють на 5 команд, кожна з яких працює над окремою темою, присвяченою якомусь із аспектів репродуктивного здоров’я.

У  нашому місті проект стартував у  ЗОШ № 8. Для оволодіння основними відомостями про чуму ХХ століття на початку листопада для 14 майбутніх фасилітаторів, найактивніших старшокласників школи, організовували тренінги.

«Під час навчання нам надавали інформацію, а потім учили правильно спілкуватися і переказувати її іншим дітям. А ще під час підготовки зупинялися на роботі з «важкими учасниками»,  –  розповіла фасилітатор, учениця 10 класу Погуляй Юлія.

Першими спробували пройти «Маршрут безпеки»  учні 10-11 класів ЗОШ № 8. Дітям показали відео, що дає найпростіші уявлення та роз’яснює головні поняття ВІЛ/СНІД. А потім запросили до аудиторії, де розмістили станції маршруту за напрямами «Шляхи передачі», «Запитання-відповіді», «Поруч з тобою», «Засоби контрацепції», «Твоє життя – твій вибір». Кожен з них в оригінальній та доступній формі доносив до дитячої свідомості суть проблеми ВІЛ та інших захворювань, що передаються статевим шляхом, і способи їх уникнення.

Захід по «Маршруту Безпеки» складається з п’яти інтерактивних станцій, на кожній з яких висвітлюється актуальна тема з життя молоді. Станції обладнані банерами (дошками-стендами) та супроводжуються яскравими кольоровими матеріалами. Біля кожної станції працюють фасилітатори, які пояснюють завдання відповідної станції, мотивують учасників до активної участі в запланованій презентації та пропонують висловлювати свої думки і обмінюватись особистим досвідом, залучають до активної співпраці у групі. Основна мета дискусії – навчитись один від одного. Фасилітатори уважно стежать за дискусією та, при потребі, направляють її. Робота на кожній станції триває 15 хвилин. Коло із п’яти станцій дозволяє учасникам пресуватись з однієї станції до іншої за визначеним «маршрутом» та відкривати для себе нові аспекти тематики репродуктивного здоровя, профілактики ВІЛ та ІПСШ.  

Перша станція, яку проводять, Дульська Ірина та Рудь Тетяна, має назву «Шляхи передачі ВІЛ». На стенді, котрий вони запропонували розглянути учасникам маршруту,  було зображено різні життєві ситуації і ризик зараження ВІЛ. Висновок, який зробили присутні  після проходження  цієї станції:  необхідно уникати ризикованих ситуацій.

Друга станція, провідником якої стали Бездрабко Аліна, Гусейналієва Богдагюль, – «ВІЛ, СНІД: запитання та відповіді». Тут кожен міг дізнатися відповіді на власні запитання, уточнити власну інформацію про ВІЛ та отримати нові знання з цього питання. Як висновок можна сказати, що кожна людина сама несе відповідальність за свою безпеку.

Третя станція, де працювали Вовк Надія, Шейко Віта, – «Поруч з тобою». Це одна з найбільш творчих серед усіх станцій. На ній кожен присутній міг вигадати життя героя, хворого на ВІЛ. Всі присутні  вирішували, куди він може звернутись за допомогою чи обговорювати це питання з однолітками, як впливає ВІЛ на життя. Висновок: ВІЛ-позитивна людина потребує допомоги оточуючих.

Четверта станція, під керівництвом Погуляй Юлії та Орехової Ярослави, має назву «ВІЛ і ІПСШ та засоби контрацепції». Висновком цієї станції стало утримання від нерозбірливого сексу і правильне використання презерватива, що зберігає як  від незапланованої вагітності, так і від ВІЛ та ІПСШ. Останньою, заключною станцією, де працюють Макаренко Валентин та Іванцова Анна, стала зупинка  «Твоє життя – твій вибір». Мета її – знаходження рішення для повсякденного життя, навички прийняття власних рішень.

«Я працювала в напрямі «Запитання-відповіді», – ділиться учениця 10 класу Бездрабко Аліна. – Учні витягували з торбинки прості запитання за темами «Презервативи», «Кохання», «Секс» і самі ж давали на них відповіді. Коли ці відповіді були некоректні або розпливчаті, я або вся група надавали додаткову інформацію.  На участь у проекті погодилася, тому що хотіла довідатися більше про захворювання, що передаються статевим шляхом, а потім поділитися своїми знаннями з однолітками».

«Такий спосіб роботи дозволяє нам весело дізнаватися про корисне та важливе, – поділилися враженням від проведеного заходу учні 10 Б класу ЗОШ № 3, – те, що сьогодні є дуже актуальним. Особливо це потрібно нам, 14-15-річним, адже ці питання нас починають цікавити саме зараз. На «Маршруті безпеки» ми кожні 15 хвилин спілкуємося з різними людьми – своїми ровесниками, аналізуємо ситуації з різних ілюстрацій, виконуємо цікаві завдання. Усе це дуже добре відкладається в пам’яті».

Теми, які висвітлюються в «Маршруті Безпеки» допомагають пов’язати власні життєві ситуації та досвід учасників з особистим ризиком інфікування ВІЛ та ІПСШ. Використовуючи інтерактивний комунікативний метод, «Маршрут Безпеки» відповідає не тільки пізнавальним потребам учасників, але й звертається до їх емоцій та поведінки. Це збільшує вірогідність його впливу на зміну поведінки учасників на більш безпечну поведінку, що дуже актуально, враховуючи підвищення рівня розповсюдження ВІЛ в Україні.

Проект уже стартував, тож необхідну інформацію невдовзі отримають усі старшокласники нашого міста. 

Переглядів: 635 | Додав: irina | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Свята і події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Календар
«  Листопад 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Вхід на сайт

Copyright MyCorp © 2017
Створити безкоштовний сайт на uCoz